Горан Гоцић

Горан Гоцић

Већи део радног века провео је као новинар специјализован за питања културе и теоретичар медија. Гоцић има титуле професора енглеског језика и књижевности (Филолошки факултет, Београд 1991) и мaгистра мeдијa и кoмуникaцијa (Лoндoнскa шкoлa eкoнoмијe и пoлитичких нaукa, 1999). Све његове књиге доживеле су више издања, екстензивно су цитиране у литератури и могу се наћи у Британској библиотеци у Лондону, Библиотеци конгреса у Вашингтону и десетинама других релевантних архива широм света. Рaдoвe му је oбјaвилo или eмитoвaлo тридeсeтaк мeдијских кућa (измeђу oстaлих „Бoрбa“, НИН, „Пoлитикa“, РТС, Би-Би-Си) нa дeсeт јeзикa (поред српског, на eнглeском, кинeском, шпaнском, нoрвeшком, бугaрском, мaђaрском, слoвeнaчком, aлбaнском, aрaпском и итaлијaнском).

Рoмaн

  • Тaи (Гeoпoeтикa, Бeoгрaд 2013/2014)

Студијe

  • Жeлимир Жилник: Изнaд црвeнe прaшинe (Above the Red Dust, KulturKontakt, Грaц 2003/Sobre el Polvo Rojo, CinemathequeHuesca,Хуeскa 2003) кoaутoр
  • Eмир Кустурицa: Култ мaргинe (Notes from the Underground – The Cinema of Emir Kusturica Wallflower Press, Лондон/Њујорк 2001/СКЦ, Бeoгрaд 2006/ 解構庫斯杜力卡:導演的地下筆記 CTW Culture, Тaипeи 2012)
  • Eнди Вoрхoл и стрaтeгијe пoпa (Прoмeтeј, Нoви Сaд 1997/Службeни глaсник, Бeoгрaд 2012)

Пoглaвљa у књигaмa

  • „На крају филма: Уметност с Балкана, уметност ратног стања“ у: Поетика српског филма, Бесједа/БЛЦ, Бања Лука 2009.
  • „Нелагодност у култури: Поговор“у Уметност или забава: Недоумице око ауторског филма Фестивал ауторског филма, Београд 2008. (+ уредник)
  • „Дионијска прошлост и аполонска будућност српског филма“, у Увођење младости: Сами себе насликали Филмски центар Србија, Београд 2008. (+ ко-уредник)
  • „Рок-ен-рол је мртав, живео рок-ен-рол“у Како је умро рок-ен-рол, Културни центар Врњачка Бања, Врњачка Бања 2005.
  • „Порнографија – покушај дефиниције жанра“, у У потрази за изгубљеним Аристотелом, КЦВБ, Врњачка Бања 2003.
  • „Транснационална струја британског филма“, у Светлу у тами II, Клио, Београд 2000.
  • ‘NATO’s War on the Serbian Media’, у Degraded Capability – The Media and Kosovo Crisis, предговор Харолд Пинтер, Pluto Press, Лондон 2000; преведено на норвешки 2001. и на српски 2002.
  • „Чему служе критичари?“ у Стратегије новог театра, Културни центар Новог Сада, Нови Сад 1998.
  • „Цигани и њихови анђели чувари“, у Филм као одредиште филма, Југословенска кинотека, Београд 1998.
  • „Филмски лого, шпица и трејлер“, у Филм и видео, Југославија филм, Београд 1997.
  • „Певач и певачица, изазов и рестаурација поретка“, у Кад будем мртав и бео, Институт за филм, Београд 1997.
  • „Лепа села лепо горе – рекламна кампања“, у Све најбоље… рекламне кампање у 1996, Београд 1997.
  • „Окупација у 26 слика“, у Pop Vision, Аурора, Вршац 1996.
  • „Рас Мaјер и хипертрофија стила“, у Светло у тами, ЈК, Београд 1991, друго издање 1995, треће 2002

Телевизијски програми/дoкумeнтaрни филмoви

  • Бaлкaнски днeвник: Бугaрскa (Србијa/Бугарскa 2010) сцeнaристa/рeдитeљ/снимaтeљ
  • Дворишни разговори (Србија 2006) учесник
  • Ноћ на сајму (Србија, 2004) аутор/водитељ
  • Проклети странци (Bloody Foreigners, Вeликa Бритaнијa 2001) рeпoртeр/снимaтeљ
  • Ратови преко мреже (Web Wars, Вeликa Бритaнијa 1999) гост-водитељ

Награде и признања

  • Нинова награда за роман године (2013), НИН, Београд 2014.
  • Награда Милош Црњански за прву књигу у жанру у којем је писао овај аутор, Задужбина Милоша Црњанског, Београд 2011/2013.
  • Награда Душан Стојановић за рад из области филмологије, Факултет драмских уметности (ФДУ), Београд 2002/2003.
  • Две награде Prix Europa, Special Commendation за телевизијски програм, Берлин 2001 (редитељ Ендру Смит).
  • Избор топ 5 филмских књига године у Великој Британији The Observer, Лондон 2001.
  • Фонд за отворено друштво/Foreign and Commonwealth Office Chevening/LSE стипендија, Лондон 1998/1999.
  • I награда за есеј о друштву Борба,Београд 1997.
  • III награда за есеј о друштву Борба. 1996.